Nutizie di SFQ
U costu di e cellule di batterie à ioni di sodiu puderia calà à $ 40 / kWh, dice IRENA

Nutizie

E batterie à ioni di sodiu (SIB) puderanu offre una alternativa promettente per a riduzione di i costi à e batterie à ioni di litiu (LIB), secondu un rapportu di l'Agenzia Internaziunale per l'Energie Rinnuvevuli (IRENA).

L'agenzia "Batterie à ioni di sodiu: Un riassuntu tecnologicuU rapportu dice chì u casu di i SIB hà guadagnatu impurtanza per a prima volta in u 2021, quandu i prezzi di u carbonatu di litiu anu cuminciatu à cresce, ma cum'è i prezzi di u litiu sò calati dapoi, ferma da vede se i SIB diventeranu una alternativa più economica à i LIB à longu andà.

Tuttavia, u rapportu aghjusta chì i SIB puderanu ancu mantene un vantaghju cumpetitivu annantu à i LIB, cù certi pruduttori chì aspettanu chì u costu di e cellule SIB scenda à $ 40 / kWh una volta chì a pruduzzione aumenta.

I SIB anu un vantaghju putenziale annantu à i LIB per via di l'abbundanza è di l'accessibilità di u sodiu, un materiale chì hè considerablemente più economicu chè u litiu. L'IRENA dice chì u prezzu di u carbonatu di sodiu trà u 2020 è u 2024 variava trà $ 100 / tonnellata è $ 500 / tonnellata, mentre chì u prezzu di u carbonatu di litiu durante u listessu periodu variava trà $ 6.000 / tonnellata è $ 83.000 / tonnellata.

U sodiu hè ancu circa 1.000 volte più abbundante chè u litiu in a crosta terrestre è circa 60.000 volte più abbundante in l'oceani, ciò chì hà purtatu l'IRENA à suggerisce chì i SIB puderanu aiutà à alleviare e pressioni di a catena di furnimentu è à diversificà u paisaghju di e batterie, in particulare in mezu à a crescita di u sviluppu di i veiculi elettrichi, chì si prevede chì rapprisenterà u 90% di u trasportu stradale da u 2050.

L'agenzia hà ancu suggeritu chì i SIB possinu aduprà materiali più accessibili in a so custruzzione, cum'è materiali catodici generalmente più economici cum'è u manganese è u ferru, è l'usu di cullettori d'aluminiu invece di quelli di rame in i LIB.

I SIB anu ancu u benefiziu di un putenziale di riduzione di i costi più altu ch'è i LIB per via di a tecnulugia chì ferma in a so fase iniziale finu à oghje, aghjusta u rapportu. A capacità di pruduzzione di i SIB hè prevista di ghjunghje sin'à 70 GWh quest'annu, principalmente cuncintrata in Cina è duminata da chimiche catodiche di ossidu metallicu stratificatu.

Mentre chì a capacità di pruduzzione hè prevista di cresce à 400 GWh annu à a fine di u decenniu, IRENA face nutà chì ci hè sempre incertezza intornu à a futura penetrazione di u mercatu di i SIB, cù previsioni di dumanda da diverse fonti chì varianu da 50 GWh à 600 GWh annu à a fine di u decenniu.

Oltre à i veiculi elettrichi, IRENA dice chì ci hè un grande putenziale per i SIB in u almacenamentu d'energia stazionariu à grande scala, postu chì offrenu caratteristiche di sicurezza promettenti, bone prestazioni in una gamma di temperature è durate di vita competitive. I SIB puderanu ancu ghjucà un rolu particularmente cruciale in ambienti à bassa è alta temperatura per via di a sicurezza, induve ponu superà i LIB.

IRENA aghjusta chì, mentre u putenziale per i SIB hè sustanziale, u sviluppu di a capacità futura ferma incertu, cù sfide relative à assicurà una dumanda sufficiente è una catena di furnimentu robusta. L'agenzia sottolinea ancu chì i SIB ùn devenu micca esse visti cum'è un sustitutu cumpletu per i LIB, ma piuttostu cum'è una tecnulugia cumplementare chì pò aiutà à alleviare alcune di e preoccupazioni di sustenibilità è dispunibilità chì circondanu a catena di furnimentu di batterie.

«U successu à longu andà di i SIB dipenderà probabilmente da una quantità di fattori, cumpresi u costu è a dispunibilità di i materiali», cunclude u rapportu. «I colli di buttiglia in a catena di furnimentu di litiu, a scarsità di litiu o i costi più elevati di u litiu saranu tutti prubabilmente causa di tassi di penetrazione più elevati per i SIB, mentre chì ulteriori riduzioni di i costi in i LIB saranu prubabilmente un effettu negativu nantu à a dumanda di SIB».


Data di publicazione: 02 dicembre 2025